lørdag 26. desember 2009

julefest

Da var det endelig tid til en oppdatering.

14. desember hadde vi stelt i stand en julefest på dormen. Og for en gang skyld var det oss nordmennene (og svenske og vår ene russer) som hadde gjort all planlegginga.


Vi delte oss opp i forskjellige grupper sånn at alle fikk være med og for at ikke noen skulle gjøre alt.

Noen skulle lage grøt, noen skulle stå for drikke og lage gløgg (meg og Stefan), noen kjøpte inn gaver til lekene som noen andre skulle lage. En gruppe pyntet oppholdsrommet, Stein hadde laget pepperkakedeig og jeg stod for musikken.

Hele greia ble faktisk mer vellykket enn jeg hadde trodd. Grøten ble litt bløt, men fortsatt god og folk likte gløggen, som jeg laget fra bånn av. Har lyst til å prøve det igjen, men ekperimentere litt, for jeg fant mange forskjellige oppskrifter. Så jeg vil finne den beste.


Og prikken over i'en denne kvelden var at det lavet ned med snø. Mer julestemning enn det jeg hadde denne kvelden har jeg ikke hatt i Japan:)



Gjestene begynte å komme en halv time for tidlig, noe som stresset opp særlig meg og Paul veldig. For ingen ting var klart. Grøten tok lang tid, mendlene skulle kuttes, vi manglet talerkner og glass, og dormen hadde ikke nok skjeer. Så vi sendte folk ut etter det vi manglet mens noen av oss andre jobbet på spreng for å få alt klart. Men de fleste gikk på rommene sine for å gjøre seg klare.
Derog da følte jeg meg som hu mora i sketsjen som alltid blir vist på NRK i jula. Hu som ikke får pynta seg før alle gjestene har gått. Men da jeg endelig fikk løpt opp på rommet og skiftet og vasket meg følte jeg meg mye bedre:P

Og det kom utrolig mange folk. Tror det var over tyve japanere hos oss. Rekord:D




Selv lærerne våre kom:) Her er Hiromi-sensei sammen med Maria og Lea som hadde kjøpt seg parykkerXP


Som sakt var det laget leker til festen. En quiz, sett halen på grisen, mandel i grøten og pepperkakebaking. mandel i grøten og pepperkakene var de største suksessene:) Folk koste seg skikkelig:)




Etter at lærerne dro stakk Lea og Maria bort i kantina for å tjuvlåne juletreetXD

Jeg prøvde å si at det ikke var en god ide, men jeg var selvsakt bare litt teit.
Det skal sies at det ble veldig koselig, selv om hvitt plastikktre er utrolig harry:D

Men siden de glemte å levere det tilbake på kvelden trodde kantinepersonalet at noen hadde stjålet treet, og de hengte opp en stor lapp i kantina og lurte på hvem som hadde tatt detXP

Da skolen fant ut hvem det var måtte jentene opp på konoret til Fujita og unnskylde seg. Det var nok ikke så veldig gøy. Jeg er veldig glad for at det ikke var meg.....



Og bartespøken tok litt vel av denne kveldenXD


Meg, Ingeborg, Nils og treet:P

Kvelden tok slutt i 9-tiden, som vanlig. Jeg har ikke helt forstått hvorfor folk alltid må gå så tidlig, men tror vi alle fikk sagt ifra til skolen om at dette burde forandres på til neste år...





Dette er omtrent alle som var på festen. Utrolig at vi fikk plass til alle på ett bilde.



Etter at gjestene hadde gått kom Ayami med "gave" til oss. Tokai (navnet på skolen i Sapporo) buksene vi hadde bestilt hadde endelig kommet:D






Lars-Inge. Bildet talet for seg selvXD Men bør vel si at alt som er hans er kun t-skjorta, buksa og pennen:P



Siden det kun var grøt nok til japanerne var var resten av oss temmelig sultne da festen var over, så vi avsluttet med pizzaparty!:D

Og for de av oss som orket å sitte oppe ble det også Serenity; Firefly-filmen. (Kan ses på tv'en i bakgrunnen...)

1 kommentar:

  1. Dette så virkelig hyggelig ut, for en deilig julefest

    SvarSlett