mandag 19. oktober 2009

Velkomstfest 9.10.2009

Fredag 9. oktober holdt IFA endelig velkomstfest for oss utlendingene. Først fikk vi møte mentorene våre så vi kunne snakke litt med dem før festen, deretter fikk vi servert mat og drikke i ramen-kantina.
Her er den ene mentoren min; Hikari. Jeg var en av de som var så heldig å få to. Saharu hadde ikke mulighet til å komme den dagen fordi hun måtte jobbe.
Og ja, jeg var varm.
Det var kanskje hundre stykker i det rommet, alle IFA-medlemmene, mentorene, rektor, lærerne våre, og vi måtte holde en presentasjon av oss selv! Jeg hater det. Jeg har sceneskrekk fra før, og når jeg da skal snakke på et språk jeg egentlig ikke kan, blir det værre. Men selve presentasjonen gikk greit nok, jeg fikk stotret frem noe brukbart om hva jeg heter, hvor jeg kommer fra og at jeg hadde bursdag dagen etter.
Men så måtte vi trekke en lapp med et spørsmål vi måtte svare på....
Det innebærer altså at jeg må skjønne det som blir sagt til meg, jeg må formulere et svar og jeg må klare å si det... For å si det sånn; jeg husker ikke lenger hva spørsmålet mitt var:P
Her er Moe, Aya og en av Leas mentorer; Yuri. Hun er også medlem av ESS, så jeg snakker litt med henne nå og da. Hun er veldig hyggelig og hun tar engelsk og svenk her på skolen:D



Etter velkomstfesten dro klassen og noen av japanerne inn til Sapporo for å fortsette festlighetene. Vi dro på en japansk restaurant hvor vi betalte 2500 yen for å kunne drikke så mye vi ville i to timer, og vi fikk kontinuerlig servert småretter i løpet av den tiden:)
Det var veldig godt, og veldig gøy.
Her er Kei-chan. Han er egentlg en del av "Shogo-gjengen", men han tørr, i motsening til de andre, å dra ut med oss aleneXP

Nils, Stefan og Maria. Det var ikke så ille som det ser ut som på bildetXP
Etter maten delte vi oss. Noen dro videre på bar og noen (inkludert meg) dro hjem.
Minami, stakar, ble fullest av oss alle:) Og morsomst av alt; vi begynner å snakke japansk i fylla, Minami snakker svenskXD

Klokka ble tolv i det vi ankom campus, og Nils satte på bursdagsangene jeg alt har postet med en gang vi kom inn. Deretter danset han og Lea "bursdagsdansen" for meg:

XDXD
Etter en tidlig feiring satte vi oss til å spille "Ola Dunk". Et terningspill hvor alt handler om å lyve så mye som mulig og ikke tape. Veldig gøy, men jeg er virkelg ikke flink:P

Jeg gikk vel å la meg halv 2. Jeg måtte jo prøve å være oppegående på festen dagen etter, som begynte kl. 5....

2 kommentarer:

  1. Høres ut som morro! Har lyst til å prøve den leken, jeg burde funke ganske bra f^^;

    SvarSlett
  2. Mener du at du er flink til å lyve??XD

    SvarSlett