mandag 5. oktober 2009

Høsten har kommet til Sapporo.
Det er kaldere i lufta, også om dagen. Bladene har begynt å skifte farge. Overalt er det en herlig blanding av rødt og gult og grønt.


Her er treet utenfor vinduet mitt. Hver dag er det litt gulere. Det teller ned til vinteren for meg...


På lørdag dro folk ut. Jeg ble igjen hjemme sammen med Ingeborg siden jeg ikke hadde noen penger å drikke for. Jeg hadde shoppet bort alle pengene jeg hadde gitt meg selv den uka.

Men det gjorde meg ingenting. Vi satte oss til å se på film, og valgte "Seven Pounds". En film jeg egentlig aldri har hatt noen trng til å se. Men jeg er glad jeg gjorde det. Den slo meg hardt og vondt i hjertemuskelen fra første scene, og da rulleteksten skled over skjemen satt vi begge og hulket høyt. Det er deilig å se film med noen som reagerer likt som en selv.
Jeg elsker å grine til film, jeg gidder ikke prøve å holde det igjen. Det er rett og slett for deiligXD
Det er kanskje en grunn til at DVDsamlingen min består av veldig mange filmer som er designet for å ødelegge deg innvendig.
Jeg vurderer å føye denne til samlinga:P



Her er den orginale posteren.



Men jeg føler at den japanske versjonen fanger semningen veldig mye bedre.
Melankolsk og stille.

Anbefales til alle som liker denne type film.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar