søndag 11. oktober 2009

Bursdag 10.10.09

Det har skjedd en del siden sist. På onsdag var vi på klassetur, på fredag fikk vi utdelt mentorer og hadde velkomstfest, men aller først vil jeg fortelle om bursdagsfeiringen jeg hadde på lørdag:D

Vi hadde søkt om å få ha fest på dormen og fikk heldigvis lov:)
Jeg hadde nevnt for Moe noen uer siden at jeg gjerne ville ha fest her, men tenkte at jeg skulle søke selv. Men det viste seg at hun og Ayami alt hadde gjort det når jeg fikk satt igangXD

Det eneste dumme var at de hadde søkt om veldig liten tid. 5 til 9 er ikke akkurat det vi er vant med. Vi ville jo feste til langt på natt.
Men gøy var det uansett...


Her er meg rett før gjestene kom. Liker faktisk dette antrekket veldig godt:)
Moe og Nils som poserer før maten.
Vi hadde ryddet hele stua og kjøkkenet tidligere på dagen, og jeg lover dere, det var ikke bare, bare. Rot fra 14 ungdommer blir ganske mye etterhvert.
Nils hadde den geniale ideen om å gjøre de fire kjøkkenbordene om til ett langbord.

Ja, jeg liker tegnede forklaringer, lev med det:P

Alle som kom på festen hadde planlagt å kjøpe inn masse mat, uten å innformere meg, selvsagt. Så da jeg kom ned for å lage meg noe å spise like før festen ble jeg jaget opp igjenXD
Ikke fikk jeg være med å spleise heller.
Moe, Ayami og Minami stod nesten i en time og forberedte maten. Det er utrolig hvor mye de gjør for oss:)
Da alle var kommet satte de igang tre sånne aparater som er på bildet over. Så lagde de en slags okonomiyaki-boller. Det var veldig godt, men vår virket ikke ordentlig, så vi fikk ikke stekt nok:(

Etter maten (som varte i 3timer) var det tid for kaker, og til min overraskelse gaveutdelingO_o
Jeg er glad for alle gavene, det er ikke det, men jeg er ikke veldig glad i japaner-måten å gjøre det på:D Alle stilte seg i en sirkel rundt meg og klappet og sang fordi jeg hadde bursdag, deretter måtte jeg svare på spørsmål som "hva er dine fremtidsplaner nå som du har blitt 24." Det er vanskelig nok på norsk, men på japansk er det umulig! Jeg hater sånne ting:P
Men gavene var fantastiskeXD Har ikke fått så mye siden jeg var liten.

Av Shogo, Yuki, Kosuke, Shohei og antagelig Kei-chan og fyren som går i ESS-gruppa mi, som jeg ikke husker navnet på, fikk jeg denne tekanna med to kopper. "Tea for two" står det på den. Den er kjempesøt:D

Om jeg ikke har forklart hva ESS er før, så er det English Speaking Society-klubben jeg og Paul ble medlem av forrige uke. Skriver mer om det i en annen post:)
Av Minami fikk jeg hudkrem og dusjsåpe fra Body Shop.
Av Stein fikk jeg hjemmelagde kaker. Ostekaka var himmelsk!

Jeg fikk Totoro-bamse og en blomst av Ayami og Erlend.

Her er blomsten fra Erlend og Ayami og kort jeg fikk av Lea, Hiromi-sensei og Oyama-sensei:D
Da kakene var spist og klokka nærmet seg 9 ba Ayami alle om å hjelpe til å rydde. Shoei og Kosuke ble stående med oppvaska, og siden vi var så mange tok det vel ikke mer enn 15 min å rydde hele oppholdsrommet.
Også forsvant alle:(
Noen ganger blir jeg gal av hvor regelbundne de er her. Det hadde ikke skadet noen om de ble til 12. Det er jo bare vi som bor her, og vi fortsatte jo festen etter at alle hadde dratt.
Men vi må nok bare lære oss akseptere at det er ikke slik de er.
Siden vi hadde drukket siden 5 er det kanskje ikke så overraskende at vi så sånn ut da klokka nærmet seg 11XD
Og her er kl 12 og næsjet hadde begynt for lenge siden.
Forrige uke kom Ayami traskende hjem med trommespillet under armen. Tror du gutta ble glade?XD Nå kan de øve så mye de vil uten å bli blakke.
Men tror ikke det gikk så bra når de hadde så mye whisky i kroppen:P

Konklusjonen på denne dagen er at den var anderledes, morsom og pinlig på en gangXD
Absolutt vellykket...

2 kommentarer:

  1. Totoro! o.O Jeg vilhajegvilhajegvilha....(Du vet jeg kommer til å stjele den :D)

    SvarSlett
  2. Haha!! Du kan jo prøve, men det er nok lettere å kjøpe din egen når du kommer:P
    Den er ikke vanskelig å finneXD

    SvarSlett