torsdag 18. februar 2010

Besøk

Mamma og Stine kom til Japan dagen før nyttårsaften og skulle være der i 10 dager.
Jeg hadde gledet meg lenge og planlagt en hel del. Jeg vet av erfaring at det er så mye å gjøre å se i Japan, så hvis man ikke planlegger en del får man faktisk ikke gjort noe.

De ankom Narita tidlig på dagen og for at de ikke skulle gå rett i seng, tok jeg dem med til Tokyo Tower.

Men først måtte vi til hostellet, og det viste seg å være vanskeligere å finne enn det jeg hadde trodd.
Et par dager før hadde jeg fulgt Guro inn til Tokyo, fordi siste delen av oppholdet hennes skulle hun bo på hotell i Asakusa; den gamle bydelen i Tokyo hvor det er en del fine templer.
Vi skulle bo i samme område, så jeg brukte muligheten til å finne hostellet vårt, slik at vi ikke trengte å lete dagen mamma og Stine skulle ankomme.
Men da vi kom til hostellet jeg fant et par dager før viste det seg at jeg hadde funnet feil>_<
Det var en hostellkjede, og det riktige lå en 10 minutters gange fra det første. Det er kanskje ikke så langt, men med kofforter og slitne mennesker er det uendelig.

Detter er en nyttårsdekorasjon som veldig mange butikker hadde utenfor dørene sine.




Noen som ser noe galt med engelsken her?XD

Vi kom ikke frem før det var mørk, og det er jeg litt glad for, fordi tårnet er utrolig pent når det er opplyst.

Både jeg og mamma har skikkelig høydeskrekk, så vi bestemte oss for ikke å ta heisen opp, men konsentrere oss om de tingene som var senteret som var bygget under det.

Først fikk vi i oss litt mat; McDonald's, for det er ikke noe vits i å prøve å eksperimentere noe når man har reist i et døgn og man bare har lyst til å stupe.

Etter mat gikk vi til noe som ble kalt Trick Art Gallery som var en slags labyrint med oppgaver som skulle løses. Det viste seg å være for barn og kun på japansk. Men vi ville prøve oss for det. Det kunne jo hende at jeg forstod noe. Eller ikke:P
Etter å ha feilet et par ganger ble vi vist rundt av en av de som jobbet der:P Og jeg tror hun hadde det like gøy som oss. Det ble mye feiling, stotring på engelsk og japansk og mye latter.  

Deretter gikk turen til det lille voksmuseumet de har der. 
Først måtte vi gjennom en liten gang dekket av disse speilene.
Her snakker vi hengepupperXD 







Da klokka nærmet seg syv tok vi turen tilbake til hostellet.

Bensinstasjon vi så på veien. Jeg liker hvordan de tenker plassbesparing.
Grunnen til at det står så mange av arbeiderne å henger der er fordi de venter på kunder. 
Når en kommer skal de vinke bilen inn, fylle bensin ta i mot betaling og vinke bilen ut av plassen. Kunden går aldri ut av bilen sin:P

Bilde tatt fra broa vi måtte krysse for å komme til hostellet. Den rare bygningen er laget av Asahi, et av de store ølmerkene i Japan.


2 kommentarer:

  1. Hihi, digger bildet hvor det ser ut som du har en Tokyo Tower-hatt på hodet XD Jeg liker også de bensinstasjonene, spesielt e som er nedlagt og har pumpene hengende fra taket. Tenker det hadde vært et tøft sted for en musikkvideo eller no.
    Forresten, det ølmerket, mener du ikke Asahi? :P

    SvarSlett
  2. Haha. jo, skivefeil:P skal rette det opp.
    Og ja, rart de ikke selger slike hatter i suvenirbutikkenXD

    SvarSlett