mandag 14. september 2009


På torsdag dro vi for å leke med fyrverkeri.
På vei til parken møtte vi på denne store jævelen:


Men udyret var fort glemt da vi fikk litt stjeneskudd i hendeneXD
Det var en utrolig kald natt, så det minte nesten om nyttårsaften...

Det ble temmelig tåkete etterhvert.

På vei ned til Co-op går vi forbi en annen stor jævelXD
Den er plantet like ved veien, i Norge hadde den aldri fått ligge i fred...

Her kommer endlig noen bilder fra timen. XD

Man trenger ikke engang skjønne japansk for å forstå hva denne karen vilXD

Her er utsiktn fra min etasje i dormen. Det er utrolig pent her oppe på "fjellet".

Søndag morgen våknet jeg opp til solskinn, fuglesang og en rev som tuslet utenfor vinduet.
Jeg ble stående så lenge å se på den at jeg nesten fikk dårlig tid.
Planen var nemlig å være med å spise sushi kl.13 for deretter å dra på onsen (offentlige bad laget over varme kilder), men så hadde Minami, Erlend Ayami, Stein, Lars-Inge og Paul tenkt seg på kino for å se BALLAD, en japansk film jeg hadde lyst til å se, så da ble jeg heller med dem. Jeg hadde antagelig ikke kommet inn på onsen uansett, fordi de ikke slipper
inn folk med tatoveringer.


Vi kjøpte billetter og begynte å vandre for å slå ihjel litt tid. Vi fant etterhvert ut at vi burde ta purikura (bildet over). For de som ikke er kjent med konseptet er purikura en avansert fotoboks. Man tar flere bilder og velger deretter bakgruner og pynter og tegner på bildene etterpå. Disse boksene er ofte i pastell og har bilder av veldig søte (les: kvalmende) jenter utenpå.
Erlend rygget idet han fikk se hva det var vi prøvde å få ham inn iXD
Det gikk etter en del trygling... Etterpå måtte han ta noen runder Tekken på noen spillmaskiner for å komme over sjokketXD

Selve filmen var på japansk, og jeg forstod ikke så mye av dialogen, men filmen var enkel nok til at jeg likevel forstod handlinga. Jeg likte den veldig godt, men vi får se om den er like fin når jeg faktisk forstår hva de sier.

På plakaten ser det egentlig ut som en krigsfilm, men jeg og Erlend ble enige om at det er en film for større barn.
Handlingen går i at en gutt fra vår tid havner noen hundre år tilbake i tid og hvordan han blir en del av en krig mellom to klaner. Mye gøy og mye kliss. Anbefales for de som liker sånnt:D


8 kommentarer:

  1. så, fint det ser ut "der oppe i fjellet". kanskje jeg skal droppe familie julen og komme og besøke deg i stede (håper ikke Maylén leser bloggen din ^^;; XD) purikura'n ble veldig bra.

    SvarSlett
  2. hahaXD Bare å komme. Hostellet jeg og Cat sov så koster rundt 200kr natta.
    Og du trenger ikke bruke noe penger på rasport, med mindre du skal opp til skolen en tur:)

    SvarSlett
  3. REV!! *kosepåden*

    og.. oooh.. schwæææær edderkopp!
    Er det en Huntman? for de er store.. og de.. eeeer.. veldig glade i å spise insekter! De er ikke farlige.. bare veldig ekle!

    Det er så koselig å lese din blogg - for alt virker som om det er så superfantastisk!! Og da blir man så glad!
    Purikura er moro! Man må jo gjøre narr av de superOMGkawaii-jentene som er klistret på de..
    お金を入れててね!!
    eller hva pokker det er de maser om..

    SvarSlett
  4. Rev! kyoooote!
    Japsene mener de betyr lykke ;) (antar det ikke er så mange kyllingbønder i Japanistan)
    Og timene deres ser faktisk morsomme ut XDD
    もうし良かったら... XP

    SvarSlett
  5. Jeg skal til japan, jeg skal til japan!!!! ^^

    SvarSlett
  6. Skal sende in søknad. Men Håkon(avdelingssjefen) sa at det helt sikkert ville gå i orden :P btw fint bilde av deg i den derre boksen ^^

    SvarSlett
  7. Så søt rev~

    Timene deres ser mye morsommere ut enn våre >.<

    Hater edderkoppene her noe så inderlig...

    SvarSlett