onsdag 23. september 2009

Forrige uke startet med at Hiromi-sensei gav oss noen nyttige fraser på japanskXD
*Siste tog hjem
*Første morgentog hjem
*Være ute hele natta
*Være full
*Fyllik

Jeg tror hun har vært borti utvekslingstudenter før og hva de gjerne forteller om når de blir spurt hva de har gjort i helgaXDXD

Så avsluttet hun med å beklage at hun hadde kommet for sent til timen (2 minutter), men hun hadde forsovet seg fordi hun var på fest dagen før som hadde vart utover natta.
Tror ikke jeg er den eneste i klassen som har sansen for henne.

Hun inviterte oss også til åpningen av det hun kaller for Share House.
Hun og mannen hennes har enten kjøpt eller arvet et hus som de nå har pusset opp og har tenkt å bruke som møteplass for venner og familie. De har et eget hus like ved, men dette er visst et prosjekt de har. Jeg forstår jo ikke alt hun sier , så jeg har ikke helt forstått hvorfor de skal ha dette ekstra huset, eller om det er flere med på prosjektet.
Men i dette huset skal de ha fester, filmvisninger, aktivitetsdager osv.

Vi ble ihvertfall invitert til åpningslunsj.
Det var veldig koselig.



Vi satt alle rundt et langbord, midt i "stua". Moren til Hiromi-sensei hadde laget all maten, og faren hennes hadde dyrket sukkererter og tomater som var kjempegode.


Nils hadde lovet Hiromi-sensei å ta med sjongleringsballene sine, så vi fikk en liten visning. Deretter prøvde han å lære oss andre Jeg fikk det ikke helt til:PVi kjøpte også inn blomster som takk for at vi fikk komme:)

2 kommentarer:

  1. Waaahhh, fine blomter O__o Wow, rike lærere?

    SvarSlett
  2. Nei, ikke egentlig tror jeg. Som sagt så veit jeg ikke helt hvordan de har fått tak i huset. Jeg forstår ikke alt hun sier:P

    SvarSlett