lørdag 7. november 2009

Influensa og dyrehage

Inger gjorde meg oppmerksom på at jeg har gitt veldig lite info om status her på dormen siden jeg skrev siste blogginnlegg. Og jeg beklager dette.

På tirsdag fikk vi vite at Stein har svineinfluensa og det spredte en del frykt i klassen, særlig siden det var en fridag og vi ikke fikk tak i noen som kunne fortelle oss hva vi skulle gjøre.
Og det hjalp ikke at omtrent halvparten av klassen følte seg dårlig, meg inkludert.
Stefan, som har diabetes, dro rett på sykehuset for å sjekke seg dels fordi han er i risikogruppa og dels fordi han var en av de som var syke. Det viste seg heldigvis at han kun hadde en forkjølelse. Ingen av oss andre veit om vi fakisk har vært/ er smittet i og med at vi ikke har vært på sykehuset. Det virker ikke som om skolen synes vi er noe risiko, så da går vi ut ifra at de vet best.

Over til noe mer gøy:

Dyrehage.

For et par uker siden dro jeg og Erland sammen me mentorene våre til en drhage her i Sapporo. Jeg hadde veldig lyst til å dra til den store dyrehage som ligger midt på Hokaido, for den er vsst veldg kjent her i Japan, men det var så langt di, og dn er visst veldig mye dyrere. Men neste gang jeg drar til Hokkaido er det en av stedene jeg skal til.

Her er vi på vei. Bakerst er Saharu, en av mine mentorer. Til venstre er min andre; Hikari og til høyre for Erlend siter hans mentor, Haruka.
Først dro vi for å se på husdyrene og klappene sauene. Det var fantastisk hvor tykk ull de hadde. Har lyst på en sånn å kose på når vinteren kommer.
Herr. Nilson og venner:D
Min favorittXD Er kke helt siker på hvor hodet hans var, for det var ikke på andre siden av veggen, men det ser ut som en veldig ubehagelig måte å sove på...
Her er en Malaisisk Tapir.


Dette elefantsjelletet var temmelig storslagent:P
På vei hjem ble jeg stoppet av en dame som ville se på tatoveringa mi, og etterpå ble vi ikke kvitt henne. Hun ville snakke engelsk med oss og fortalte oss om livet sitt i Boston blandt en haug med forskere. Hun ville også innvitere oss på kaffe. Vi takket pent nei....

6 kommentarer:

  1. Godt å høre at folk er blitt bedre og at det ikke er noen fare.

    Digger zoo-bildene dine! Spesielt skjøløven og kenguruene XD Kanskje den vaskebjørnen sover oppå hodet sitt, det pleier paris å gjøre, ekkærne vårt <3

    SvarSlett
  2. Ja takk. hva med meg da. Mor burde jo ihvertfall få et lite hint om at alt er bra. Godt å høre at det går bra med alle.
    Vaskebjørnen hermer etter Nekos stillinger. Han har noen helt merkelige sovestillinger, og nå som det er vinter igjen vil han bare være inne og sove. Favorittplassen er oppe på tvn.

    SvarSlett
  3. Hehe, du skulle ha hørt mamma de siste dagene. Hu var helt på styr siden du ikke har vært mulig å kontakte på noen dager xD
    Klem

    SvarSlett
  4. XP Sorry, sorry. Det er ikke så lett å tenke når hjernen har sagt kaputt og man bare vil sove..

    Og jeg savner Neko... Bilder er ønskelig:D

    SvarSlett
  5. Kenguruene var kjempemorsomme:P De sloss i kansje 5minuter, hvorpå taperen snudde seg og gikk løs på en mindre fyr. Ikke bare mennesker som kan være dårlige tapereXD

    SvarSlett
  6. Kanskje de lekte "Har'n"?

    "har'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'nhar'n!"


    så måtte han andre gå til angrep på noen andre..


    og.. ZERO!!

    SvarSlett