tirsdag 17. november 2009

Det begynner å bli en stund siden, men 1. november dro vi på konsert:)
Jeg gledet meg som en unge, for jeg har blitt veldig glad bandet vi skulle se.
Rock'a'trench:
Og de er også utrolig flinke live. Så jeg digget konserten.
Men jeg ble likevel skuffet, for publikumet er noe av det slappeste jeg har vært borti noen gang. De stod helt stille, og ingen sang med i det hele tatt. Bortsett fra et par sanger hvor vokkisen tvang dem. Og en hvor de hadde en offisiell dans.
Vokkisen så utrolig oppgitt ut enkelte ganger, så jeg antar at det ikke pleier å være sånn. Så jeg håper jeg kan få sett de en gang til.

Etter konserten dro vi innom Sapporo Factory for å spise crepe. Sapporo Factory er en stor fabrikk som er gjort om til et enda større kjøpesenter:)
Og det viste seg at samtidig som vi kom dit så var en av de 7 finalekampene i japansk baseball.
I japan er det 2 baseball-ligaer. Central League og Pacific League. Vinnerlaget i hver liga møtes hvert år i noe de kaller for "Japan Series" i oktober. Vinneren av det mesterskapet er det laget som vinner 4 av 7 kamper. I år var det Yomiuri Giants fra Tokyo som vant Central League og vårt eget Hokkaido lag; Hokkaido Nippon Ham Fighters, eller bare Fighters som vant Pacific League.
Dessverre vant Giants 4-2.

1 kommentar:

  1. maji fuck japansk publikum! På noen band "skal det jo være sånn"(selv om jeg er uenig i det også), men på litt meg "rocka" band trodde jeg folk tok litt mer av. Ser sånn ut på konsert-DVDr... men skulle jo tro at folk likte dem hvis de gikk på konserten dems...
    Og haha, laget deres heter Ham fighters XD
    7 finalekamper... kunne ikke holdt med 3... eller 5 vaffel XD

    SvarSlett