torsdag 12. november 2009

Da var det på tide med oppdatering:D

Jeg har blitt lat... Ok, latereXD
Og det er litt frustrerende.
Da jeg var i Oslo hadde jeg, mesteparten av tiden, lyst til å gjøre lekser. Det var gøy å gjøre dem.
Nå må jeg tvinge meg selv til å gjøre noe som helst, og jeg klarer kun å gjøre det som er høyst nødvendig. Derfor er jeg redd dette går til et visst sted. Det værste er at jeg egentlig ikke bryr meg. Bortsett fra at jeg ikke kommer til å få noe stipend, men jeg har aldri latt meg selv bli motivert av penger på den måten. Kanskje derfor jeg egentlig ikke har noen ambisjoner om lederstillinger og shait.

I dag var jeg på kino. (Ja, istedenfor å gjøre lekser:P)
Vi så Kaiji. En film basert på Japans mest populære gambling-manga. Utrolig kul film, faktisk. Gleder meg til å se den tekstet:)

Kaiji er en fattig mann som gambler bort alle pengene sine i håp om å vinne den store potten. En dag kommer det en dame og viser han et gjeldsbrev han skal ha skrevet under på for et tid tilbake, og han får valget mellom å betale ned gjelden over de ti neste årene, eller bli med på en gamblig-båt. Han velger selvsagt det siste. Det han ikke vet er at han nå har blitt med på en gal manns lek...
Her er filmplakaten.
Kaiji blir spillt av Fujiwara Tatsuya.
Som de fleste kjenner fra Battle Royal filmene fra 2000 og 2003. Det er merkelig å se hvor ung han er der...
Han er også kjent for å spille Yagami Light i Death Note I og II.
Der spiller han mot Matsuyama Kenichi som har rollen som L. (Her poserer han på filmplakaten for spin-off filmen; L-Change the world.) Matsuyama har også en liten rolle i Kaiji.
Han spiller også i Kamui Gaiden som jeg så på kino forrige uke.
Kamui er en ninja som har forlatt klanen sin, og som etter reglene må forfølges og drepes.
Jeg likte historien veldig godt, men er ikke helt fan av filminga. Så jeg tror jeg skal prøve meg på mangaen. Men om man liker Matsuyama er den vel verd å seXDD

Nå kunne jeg selvsagt fortsatt i det uendelige, men det skal jeg rett og slett spare dere for:P

Her er traileren til Kaiji:



Og her er traileren til Kamui:

2 kommentarer:

  1. Jeg er sånn småfrustrert over teknologi men det ordner seg :p

    Moro å lese bloggen din^^

    Jeg liker veldig godt Matsuyama Kenichi, han er så weird, hahaha.
    Jeg leter etter en film av han der han spiller en nørd <3

    SvarSlett