mandag 18. januar 2010

Cheburashka

 Noen som husker bursdagssangen jeg "fikk" av Nils?

Denne:




Vel, jeg fant ut hvor den kommer fra litt før jul, og jeg forelsket meg fullstendig i serien. 
Det er en sovjetisk barneserie fra slutten av 1960-, begynnelsen av 1970-tallet. Krokodillen som synger heter Gena og han er venn med Cheburashka; et dyr som ikke er kjent av vitenskapen, men som bor i jungelen et sted. Han kryper opp i en kasse med appelsiner , spiser seg mett og sovner. Så blir han sendt til Russland hvor en frukthandler finner ham. Han er så trøtt og nummen at han faller ned fra kassen han sitter på og blir derfor kalt Cheburashka som da kommer av det russiske "cheburakhnulsya" som betyr å dette ned.

Her erførste del av første episode:

 

Og her er andre del:


Som sakt så falt jeg helt for denne lille fyren med de store ørene, så da jeg fant denne boka måtte jeg bare ha den:D





For de av dere som har lyst til å lese litt mer om Cheburashka kan se her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar